La privatizarea Train OSE vor mai participa, printre alții, un consorțiu format din Căile Ferate Ruse (RZD) și Societatea Căilor Ferate din Franța (SNCF), dar și COSCO (China Ocean Shipping Company), cel mai mare furnizor de servicii de logistică și shipping din China, se arată într-un comunicat Grampet.
„Invitația pe care am primit-o să participăm la privatizarea Train OSE sper că mai lămurește o dată soliditatea și bonitatea noastră ca agent economic”, a declarat Gruia Stoica în comunicat.
Grampet amintește că în acest an a participat și la alte două privatizări internaționale, câștigând-o pe cea din Croația pentru HZ Cargo și aflându-se în pole-position pentru BDZ Cargo din Bulgaria, unde așteaptă decizia autorităților în legătură cu reluarea procedurii.
Totodată, GFR a fost declarat la 20 iunie câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acțiuni și asumându-și investiții de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiții de mediu.
Președintele Traian Băsescu și premierul Victor Ponta au o dispută privind privatizarea companiei, Băsescu cerând ca Ponta să își asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
CSAT s-a întrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfă, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei naționale în proprietatea GFR.
Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susținând însă că tranzacția trebuie aprobată de CSAT. Președinția a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitației.
Potrivit Executivului, neformularea unei poziții a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat și restructurarea companiei.
Președintele Traian Băsescu a declarat luni că Guvernul ar trebui să desfășoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfă, respectiv să publice în Monitorul Oficial hotărârea de Guvern privind compania feroviară și să nu pună statul în situația de a plăti despăgubiri.
Tot luni, Grampet-GFR, grup deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a transmis un comunicat în care susține că este ținta unui atac coordonat din partea unei grupări de interese economice și mediatice care urmărește să decredibilizeze grupul și să „deraieze” privatizarea CFR Marfă.